ניהול עובדים יצירתי מבני דור ה Y ו דור ה X
בינה מלאכותית AI הרצאות, הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, חינוך והוראה בעידן החדש, הרצאות באנגלית, חדשנות, ניהול ומנהיגות, מדע ועתידנות וטכנולוגיה, הרצאות העשרה, קבלת החלטות, שיווק, כלכלה ועסקים
פריצות הדרך בתחומי הבינה המלאכותית משבשות את מאזן הכוחות בעולם העסקים. חברות שעולות על הגל מעלות את התפוקה, את האיכות, מקצרות זמני תגובה ומורידות הוצאות ותקלות. בהרצאה ההפעלתית נציג את הכלים השונים הזמינים לארגון ואת ערכם למינוף התחרותיות. באמצעות מטריצת המיקוד נראה כיצד מסווגים משימות שלא ניתן להעביר לטיפול ה-AI, משימות שחובה להעביר לחלוטין לאוטומציה, ומשימות היברידיות שבהן ה-AI מנתח ומייצר פתרונות אבל ההחלטה הסופית חייבת להיות בידי בני אדם. נתרגל יכולות באמצעות מספר כלי AI שמיועדים למטרות שונות.
לפרטים נוספיםהמצאת ה"קריפטו" ובפרט הביטקוין היא אחת המהפכות הגדולות בתולדות האנושות. במקום שהמידע ירוכז במקום אחד הוא מבוזר קיצונית ומוצפן. נתאר את מנגנון הבלוקצ'אין וההצפנה. ה-non-fungible token מאפשר הכמסה של נכס - מפורסמות ביותר הן יצירות אמנות. נתאר את ההיבט הטכנולוגי, העסקי וכן רלוונטיות במערכת הבריאות.
לפרטים נוספיםגיוס, השבחה ושימור עובדים. המשאב האנושי קריטי ליצירתיות ולהצלחת הארגון. צוואר הבקבוק במיקוד בעובדי ידע איכותיים ובעלי פוטנציאל למנהיגות דורש מצויינות במשפך הגיוס. נתאר אירועים של חברות בינלאומיות ששינו לחלוטין את הליך גיוס העובדים ואת מדדי הביצוע שיישמו. דור ה-Z מאופיין בפונקצית תועלת שונה קיצונית מהדורות הקודמים. הדבר בא לידי ביטוי בכך ש-71% מהעובדים אינם "מגוייסים" ליעדי הארגון, 60% מהמילניאלס לא חשים מחוברים לחזון הארגוני, ו-7 מתוך 8 עובדים הולכים הביתה בתחושה שהארגון אינו קשוב או איכפטי לגביהם. נראה...
לפרטים נוספיםבאמצעות דוגמאות מחברות מובילות בארץ ובעולם מתוארים כוחות השינוי בזירת העסקים – Megatrends: פוליטי, כלכלי, חברתי וטכנולוגי. מנהיגות מורכבת מחזון – היכולת לזהות וליצור את השינויים ומהגשמתו – היכולת לסחוף אנשים לממש אותו. נמחיש דוגמאות מוצלחות וכושלות. בפני ארגונים עומדות שלוש אפשרויות: 1. לחדש; 2. לקרוא את המפה ולחבור לחדשנים ו-3. להיכחד. נתאר כוחות שעלולים לנתק את הארגון מתגובה לסביבה: Groupthink,Analysis Paralysis וקוטביות. כלים להתגבר על האינרציה יתוארו ויומחשו. ההרצאה מעשית וקלילה.
לפרטים מלאיםצרכנים מקבלים החלטות רכש באמצעות מודל מרובה קריטריונים - Multi Criteria Decision Making. במודל זה קיימת פונקצית איכות הנפרסת על פני ספקי שירותים שונים כגון קבלה, חדרניות, שירותי בריאות, חדר אוכל וכדומה. פריסת פונקצית האיכות - Quality Function Deployment מאפשרת התייחסות למרכיבים החשובים תוך חיסכון ההשקעה במרכיבים חשובים פחות. עקרון פארטו מראה ריכוזיות גבוהה מבחינת משקל התכונות המשמעותיות ללקוח: 20% מהתכונות מהוות 80% משיקולי ההחלטה. החלטות חשובות מאופיינות בקבלת החלטות קבוצתית - Group Decision Support כאשר בני משפחה שונים מעורבים...
לפרטים נוספיםעולם הקמעונאות עובר תהפוכות בשנים האחרונות. נתאר את האסטרטגיות הגנריות בעולם הקמעונאות: עלות נמוכה, בידול ומיקוד בנישה ואת הסכנה הקיומית כאשר העסק Stuck in the middle. נראה שינויים ב- Key Success Factors בזירה זו. שינויים פוליטיים, כלכליים, חברתיים וטכנולוגיים, ובכלל זה אסטרטגית Long Tail. נראה את ההבדל בין אסטרטגית אוקיינוס אדום לאוקיינוס כחול. נראה מיפוי של הארנה הקמעונאית ומדדי ריכוזיות עסקית שם. אירוע Walmart ממחיש ניתוח רדוד, ויהיר של שוק שמסתיים בכישלון. אירוע Carrefour מתאר קושי של שחקנים גדולים להתחרות בקטנים. נתאר...
לפרטים נוספיםדניאל כהנמן, חתן פרס נובל בכלכלה, הראה שהנחת הרציונליות בקבלת החלטות של מנהלים מופרכת. נסקור את המודל השכיח של ה-Optimizer שבו חלופות נבחנות על פי קבוצת תכונות משמעותיות משוקללות. נבחן את טענתו של חתן פרס נובל הרברט סיימון שגישה זו גורמת לתופעה של Analysis Paralysis ונראה את גישת ה-Satisficer - המסתפקן. נציג את בעיית הסיבוכיות Complexity כמכשול עקב גישת מינון הייתר-Overdose את מנגנון פארטו כפיתרון. תוצג טבלת קלחשוב - פארטו דו מימדי. נראה את התמודדות קבלת ההחלטות עם אי ודאות - שנאת ואהבת סיכון ונציג את הכלי החדשני של Real...
לפרטים נוספיםבהרצאה תוצג תפישה של מנהיגות שמורכבת מחזון ומיכולת הגשמה ליצירת ערך. החזון מכוון Megatrends, מזהה את ההזדמנויות והאיומים ב-Arena העסקית ומתורגם ליעדים ממוקדי ערך במתודולוגית Hoshin Kanri. המתודולוגיה תומחש במגוון דוגמאות מארגונים בינלאומיים מובילים. יומחש יישום החזון ברמת הקריירה האישית - זיהוי מגמות והגדרת ייעדים להשבחה אישית. בהרצאה המשעשעת תובאנה דוגמאות לחשיבה פורצת של חברות ענק, המראות כיצד השכילו (וכאלו שלא השכילו ) להתמודד עם מציאות עסקית חדשה שאילצה אותן לחשוב מחוץ לקופסא, לדוגמא : מקדונלדס וטרנד...
לפרטים נוספים