כיצד לייצר משמעות לעובדים בעולם העבודה החדש?
דיגיטל ורשתות חברתיות, הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, עולם העבודה, איזון בין קריירה ומשפחה, הרצאות באנגלית, חדשנות, ניהול ומנהיגות, מדע ועתידנות וטכנולוגיה, הרצאות העשרה, אינטליגנציה רגשית, סדנאות חוויה וגיבוש, קבלת החלטות, פסיכולוגיה, ניהול זמן, יום האישה, חשיבה יצירתית, הרצאות בנושא זוגיות, העצמה נשית, אמנות השכנוע והפרזנטציה
חברות מתקשות מאוד להתמודד עם התופעה מכיוון שהן לא מבינות, ולעתים אף לא מנסות להבין, מה עומד מאחורי העזיבה ההמונית ולכן הן פונות לפתרונות המסורתיים והמיידיים, כמו העלאת שכר או מתן בונוסים — במקום לבחון את הנושא לעומק.
מנהיגים מתעוררים לעידן חדש. הם צריכים להפנים שהם לא יכולים להמשיך לעשות את מה שהם עושים כבר יותר מ-50 שנה. המקום שתופסים הארגונים בחיי העובדים משתנה וכך גם אופי העבודה. אנו רואים מעבר מגישה אחת המתאימה לכולם לגישה המאפשרת לעובדים מסע מותאם אישית, המיועד לצרכיהם. המדד היעיל ביותר לניבוי הצלחה בארגון מתייחס לציפיות, לאמונות, לסגנון העבודה ותהליכי החשיבה של העובדים.
נמצא שההבדל בין מוצרים או טכנולוגיות מצליחות לכאלה שאינן מצליחות אינו קשור לטכנולוגיה, לחדשנות ואפילו לא למחיר, סוד ההצלחה של חברות מצליחות נעוץ ביכולתן לייצר הרגלים אצל המשתמשים. מחקרים הראו ש-45% מהפעולות שאנו עושים מדי יום הן הרגלים - בין אם מדובר בעישון, צחצוח שיניים או גלישה בפייסבוק. הרגלים לא צריכים חשיבה מודעת. לכן המוח שלנו כל כך אוהב אותם. נשמע מופרך? נסו לחשוב כמה פעמים קרה שנכנסתם לרכב, התחלתם לנסוע ולפתע נזכרתם שאתם לא בטוחים שנעלתם את דלת הבית. ב-99% מהמקרים נעלתם את דלת. הסיבה שלא זכרתם את...
לפרטים נוספיםמה משותף בין סוחרי סמים ומהנדסי תוכנה? שניהם בעלי המקצוע היחידים שמכנים את הלקוחות שלהם ׳משתמשים׳ (users). התמכרות לטכנולוגיה היא תופעה יחסית חדשה – צורך בלתי נשלט להיות מחוברים לאינטרנט, להיות כל הזמן בקרבת הסמארטפון, לבדוק הודעות, ולהיכנס בקביעות לרשתות חברתיות, ממש באותה מידה שאנו חשים רעב או צמא. אנו נשלטים על ידי מנגנונים פרימיטיביים שתפקידם לספק רגשות וצרכים בסיסיים כמו הצורך בשייכות, בשליטה ובסיפוק מיידי. אמנם מבחינת המוח שלנו מנגנונים אלו אפקטיביים להפליא, אך נראה כי בשילוב בין המוח, הטכנולוגיה...
לפרטים נוספיםעידן הדיגיטל ואפליקציות ההכרויות שינו את כללי המשחק. בימינו הדרך הנפוצה ביותר להכיר בן זוג היא בדיגיטל מה ששינה לחלוטין את משחקי החיזור הקלאסיים. הנורמות השתנו, המקום שתופסים הזוגיות והאהבה בחיינו השתנה, הצרכים שלנו השתנו ואם כל זה לא מספיק - הדרך העוברת בין המאצ׳ הראשוני באפליקציה ועד המפגש המיוחל - הרבה יותר מאתגרת. אז על מה אנחנו מוותרים כאשר מחליטים להכיר דרך האפליקציה, מדוע האופן שבו מוחנו עובד לא משתלב טוב עם עולם הדיגיטל והאם יש עוד סיכוי למצוא אהבה בימינו? בעולם שבו הכל כל כך זמין, נגיש ובשפע,...
לפרטים נוספיםכדי להבין את הפסיכולוגיה של התמודדות עם שינויים, יש להתחיל מהבעיה. במציאות של ימינו, קצב השינויים הולך וגדל וכדי להתמודד עם שינוי, יש לפתח כישורים סט חדש של כישורים רכים שקשורים ביכולת לצאת מהאזור הבטוח שלנו, למחוזות שאינם מוכרים ומעולם לא דרכנו בהם. הסיבה שכל כך קשה לנו להצליח בסביבה של שינוי, הינה שקשה לנו לצאת מאזור הנוחות. במטרה להצליח להנהיג שינוי או להתמודד עם שינויים, אנחנו חייבים ללמוד לשחרר את המוכר והנוח, לדעת לקבל את הקושי ובפרט - לדעת להיכשל. שינויים כל כך מאתגרים כיוון שהם מעבירים אותנו...
לפרטים נוספיםכללי המשחק השתנו. החברות המובילות בעולם לא סוחרות במוצרים או בשירותים, אלא בחוויות שלנו. צמד המילים ״חווית לקוח״ הוא הרבה יותר מ-buzzword חולף, חווית לקוח הפכה להיות חשובה יותר מהמוצר עצמו, וארגונים שיתעלמו מתובנה זו ימצאו עצמם מחוץ למשחק. לפני 10 או אולי 15 שנה, התחרות העסקית הייתה על מי מציע מוצר במחיר מוזל או מגוון רחב יותר של שירותים אבל כיום, רוב כמעט מוחלט של הצרכנים יעדיפו לעשות עסקים עם חברות שמציעות חוויית לקוח איכותית - גם אם הן לא בהכרח מציעות את המוצר הכי טוב והכי חדשני. בשוק הצרכני החדש נוצר מצב...
לפרטים נוספיםמהן הטכניקות שגורמות לאנשים לשיתוף פעולה? מה גורם לאנשים לשנות את דעתם? הגישה הרווחת הייתה שאם רק נחשוף אנשים למידע הרלוונטי, הם יעשו את הדבר הנכון אבל זוכי פרס נובל, עמוס טברסקי ודניאל כהנמן, היו הראשונים שהראו לעולם שהמוח האנושי אינו מציית לחוקי הרציונאליות. הם גם הבינו דבר נוסף, משמעותי לא פחות: חוסר הרציונליות שלנו אינו אקראי ובלתי צפוי, אלא ניתן למידול. במילים פשוטות - מרבית בני האדם חושבים באופ לא רציונאלי אך מאד צפוי ואם נדע כיצד פועלים המנגנונים, נוכל ליצור התערבויות יעילות, דחיפות קטנות מבלי...
לפרטים נוספים