הזינוק בתוחלת החיים וסוף עידן הפנסיה
בהרצאה יובאו רישמי מסעות מלווים בתמונות, מהשנה האחרונה בסין, ארה"ב, אירופה ואוזבקיסטאן, כדי להציג את יחסי הכוחות החדשים בעולם. סין משנה לחלוטין את יחסי המזרח והמערב. אירופה מסוכסכת ומתפוררת. ארה"ב יורדת מבחינה כלכלית, וסין הולכת ומתחזקת, באמצעות בניית "דרך המשי החדשה" מדרום מזרח אסיה לדרום מזרח אירופה, כשאוזבקיטן במרכז.
לפרטים נוספיםכולנו נעזרים באינטליגנציה מלאכותית גם כשאנו לא מודעים לכך: תוצאות החיפוש בגוגל, מה שאנו רואים בפייסבוק וביוטיוב, מה שאנו קונים באמזון, ההזמנות שלנו באתרי תיירות, והנסיעות שלנו בגט טקסי. בכל המקרים הללו פועלת אינטליגנציה מלאכותית חדשה וחזקה במיוחד שפועלת באופן מאוד דומה למוח הטבעי שלנו. נלמד איך האינטליגנציה המלאכותית מיושמת ברובוטים, ברחפנים, ועוד.
לפרטים נוספיםהפערים בין שני הדורות הולכים וגדלים גם מבחינה נפשית וגם מבחינה ארגונית. מבחינה נפשית המגע עם המחשבים והסמרטפונים בגיל צעיר (0-18) משנה את מבנה המוח ואת ההתנהגות. צעירי הרשת צורכים פי שניים רשתות ביחס למבוגרי הספר. לעומת זאת מבוגרי הספר צורכים פי 3 ספרים ועיתונים וטלוויזיה. מבחינה ארגונית, הארגונים שהקימו צעירי הרשת רווחיים פי 10 מהארגונים הישנים.
לפרטים נוספיםמה זה ביטקויין ולמה הוא רק הסנונית הראשונה של רשת הכסף, שנקראת בלוק-צ'יין. איך כורים ביטקויין, איפה קונים ומוכרים אותו, למה הוא עלה במאות אחוזים תוך שנה? מי מחליף את הבנקים בעידן הביטקויין?. מודל מגרש המשחקים, הביטקויין כאסימון במגרש המשחקים, השידרוג של איתריום כפלטפורמה להנפקות של כסף פרטי לכל קהילה ולכל חנות. בקורס נלמד בפירוט איך הביטקויין הוא הכסף של דור הרשת
לפרטים מלאיםהעולם השטוח הוא מושג שמתאר את השינויים החשובים שהופיעו במאה ה21 בתחומי הפוליטיקה והתרבות. חוק הזנב הארוך הוא מושג שמתאר שינויים אלה בתחומי הכלכלה והתקשורת, בעיקר בדור השני של האינטרנט הקרוי ווב 2.0. המיזוג של שני המושגים המרכזיים הללו יוצר את העולם שטוח הזנב, שלפיו התחרותיות הגלובאלית למשל בין סין לארה"ב, והתחרות בין פירמות חדשות לוותיקות, נוטה יותר ויותר לטובת שחקנים חדשים. מפרספקטיבה גלובלית החדשנות הכלכלית-ניהולית-שיווקית, הופכת לחשובה לא פחות מהחדשנות הטכנולוגית. סין היא מדינה של "זנב ארוך ענק...
לפרטים נוספיםמחקרים של גורמים מובילים, כמו חברת הרשתות המובילה בעולם "סיסקו", חברת הייעות "אקסנצ'ר", ופרופסור תמרה אריקסון מהרווארד, מצביעים על כך שהפערים בין דור ה-Y (בני 35 ומטה, ילידי 1975-2005), לבין דור הבייבי-בומרס (סני 35-65, ילידי 1945-1975), הולכים וגדלים, גם כלקוחות וגם כעובדים. כלקוחות, הם יהוו 45% מרוב השווקים בשנת 2015, ויהוו 53% בשנת 2021. כעובדים, הם יהוו בין 60 ל-80% ברוב החברות העסקיות. מצד שני בין 100 ל60% מהמנהלים יהיו בני דור הבייבי בומרס. הדבר יוצר בעיה בהבנת המוטיבציה של רוב הלקוחות ושל רוב העובדים. הגורם שבאמצעותו...
לפרטים נוספים