אושר ארגוני כערך כלכלי! סדנא למנהלים ומובילי אסטרטגיות בארגונים
טל שביט, פרופ'
הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, עולם העבודה, איזון בין קריירה ומשפחה, ניהול ומנהיגות, הרצאות העשרה, גלובליזציה, פסיכולוגיה, כלכלה ועסקים
הזמן מרצה
הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, עולם העבודה, איזון בין קריירה ומשפחה, ניהול ומנהיגות, הרצאות העשרה, גלובליזציה, פסיכולוגיה, כלכלה ועסקים
משבר הקורונה יצר משבר כלכלי ופגיעה ביחסי העבודה בארץ ובעולם. עכשיו נדרשת פעולת שיקום של יחסי העבודה והחזרת עובדים למוטיבציה מלאה, תחושת שייכות ושמירה על פריון העבודה.
המחקרים של השנים האחרונות התמקדו בין היתר בערך הכלכלי של אושר ארגוני. על פי המחקרים השקעה מאושר של העובדים משתלמת כלכלית לארגון ותביא לעלייה בשורת הרווח.
עם זאת, התקופה לאחר הקורונה תשנה את האופן שבו עובדים בארגונים ואת דרכי הניהול והמדידה. השימוש באושר ארגוני הוא כלי ניהולי משמעותי שיכול לסייע בשיקום היחסים והקשרים במקום העבודה, לשפר את הפריון ואת השירות ולהשפיע לטובה על הרווחיות והיציבות של החברה.
משבר הקורונה יצר הזדמנות לשדרג לעובדים ולמנהלים את "מכונת האושר" ולשנות את דרכי העבודה ומדידת הפריון.
רקע :
אושר ארגוני משפיע על:
- פריון העבודה – עובדים מאושרים מייצרים יותר ונותנים שירות טוב יותר.
- ירידה בתחלואה – עובדים מאושרים מחסירים פחות ימי עבודה בגלל מחלות.
- יציבות עובדים – בעידן דור ה Y עובדים עוברים עבדוה בממוצע מדי שנתיים, דבר שלעיתים גורם נזק ובזבוז משאבים. עובדים מאושרים נאמנים יותר למקום העבודה ונשארים יותר זמן.
- נאמנות - עובדים מאושרים נאמנים יותר למקום העבודה ועושים יחסי ציבור טובים יותר לחברה.
כל אלו מייצרים למקום העבודה ערך כלכלי.
בסדנא למנהלים ומובילי אסטרטגיות בארגונים, שאורכת בין חצי יום ל מספר מפגשים מועברת מתודולגיה סדורה הכולל בחינה של מקרי בוחן וסימולציות תפקידים על מנת להבין כיצד ניתן להגביר את האושר של העובדים בארגון , ובין היתר נדונים הנושאים הבאים :
- הגברת תחושת היצירתיות של העובדים על ידי מתן משימות יצירתיות (גם באופן סובייקטיבי)
- הגברת תחושת השייכות של העובדים בארגון ותחושת הקהילה (העבודה היא לא משפחה!! היא קהילה)
- התערבות ועידוד פנאי אקטיבי של העובדים.
- התערבות ועידוד חיים בריאים של העובדים (קשר חזק מאד בין בריאות נתפסת (סובייקטיבית) לבין אושר)
- הגברת תחושת המשמעות בעבודה.
- טיפול נקודתי ב "מכונות האושר" שאינן פועלות כראוי (לעיתים חלוקת העובדים לפי גיל יכולה לעזור)
רקע מעשי לסדנא/ תהליך :
• על מנת להטמיע אושר ארגוני חברות בעולם התחילו לנקוט במספר פעולות
- מינוי מנהל אושר ארגוני (CHO) - Chief Happiness Officer שתפקידו לדאוג לאושר של העובדים (ולא!! זה לא מנהל רווחה משודרג)
- מדידה ובקרה : מדידת הרגשות ורמות האושר לאורך זמן ובקרה על פעולות שנעשות בארגון לעידוד האושר.
- השקעה ביצירתיות של העובדים.
- איזון עבודה- בית: בעידן הקורונה בניית מודל היברידי של עבודה מהבית. חשוב לציין שרק עבודה מהבית עלולה לפגוע ברמות האושר ובסופו של דבר תפגע בארגון.
- טיפול ועידוד האושר של העובד גם מחוץ לשעות העבודה (הראייה ההוליסטית)
- עידוד אורך חיים בריא ומאוזן.
הסדנאות של פרופ' טל שביט מותאמות באופן מדויק לצרכי המזמין ולאופי הארגון.
המחקרים של השנים האחרונות התמקדו בין היתר בערך הכלכלי של אושר ארגוני. על פי המחקרים השקעה מאושר של העובדים משתלמת כלכלית לארגון ותביא לעלייה בשורת הרווח.
עם זאת, התקופה לאחר הקורונה תשנה את האופן שבו עובדים בארגונים ואת דרכי הניהול והמדידה. השימוש באושר ארגוני הוא כלי ניהולי משמעותי שיכול לסייע בשיקום היחסים והקשרים במקום העבודה, לשפר את הפריון ואת השירות ולהשפיע לטובה על הרווחיות והיציבות של החברה.
משבר הקורונה יצר הזדמנות לשדרג לעובדים ולמנהלים את "מכונת האושר" ולשנות את דרכי העבודה ומדידת הפריון.
רקע :
אושר ארגוני משפיע על:
- פריון העבודה – עובדים מאושרים מייצרים יותר ונותנים שירות טוב יותר.
- ירידה בתחלואה – עובדים מאושרים מחסירים פחות ימי עבודה בגלל מחלות.
- יציבות עובדים – בעידן דור ה Y עובדים עוברים עבדוה בממוצע מדי שנתיים, דבר שלעיתים גורם נזק ובזבוז משאבים. עובדים מאושרים נאמנים יותר למקום העבודה ונשארים יותר זמן.
- נאמנות - עובדים מאושרים נאמנים יותר למקום העבודה ועושים יחסי ציבור טובים יותר לחברה.
כל אלו מייצרים למקום העבודה ערך כלכלי.
בסדנא למנהלים ומובילי אסטרטגיות בארגונים, שאורכת בין חצי יום ל מספר מפגשים מועברת מתודולגיה סדורה הכולל בחינה של מקרי בוחן וסימולציות תפקידים על מנת להבין כיצד ניתן להגביר את האושר של העובדים בארגון , ובין היתר נדונים הנושאים הבאים :
- הגברת תחושת היצירתיות של העובדים על ידי מתן משימות יצירתיות (גם באופן סובייקטיבי)
- הגברת תחושת השייכות של העובדים בארגון ותחושת הקהילה (העבודה היא לא משפחה!! היא קהילה)
- התערבות ועידוד פנאי אקטיבי של העובדים.
- התערבות ועידוד חיים בריאים של העובדים (קשר חזק מאד בין בריאות נתפסת (סובייקטיבית) לבין אושר)
- הגברת תחושת המשמעות בעבודה.
- טיפול נקודתי ב "מכונות האושר" שאינן פועלות כראוי (לעיתים חלוקת העובדים לפי גיל יכולה לעזור)
רקע מעשי לסדנא/ תהליך :
• על מנת להטמיע אושר ארגוני חברות בעולם התחילו לנקוט במספר פעולות
- מינוי מנהל אושר ארגוני (CHO) - Chief Happiness Officer שתפקידו לדאוג לאושר של העובדים (ולא!! זה לא מנהל רווחה משודרג)
- מדידה ובקרה : מדידת הרגשות ורמות האושר לאורך זמן ובקרה על פעולות שנעשות בארגון לעידוד האושר.
- השקעה ביצירתיות של העובדים.
- איזון עבודה- בית: בעידן הקורונה בניית מודל היברידי של עבודה מהבית. חשוב לציין שרק עבודה מהבית עלולה לפגוע ברמות האושר ובסופו של דבר תפגע בארגון.
- טיפול ועידוד האושר של העובד גם מחוץ לשעות העבודה (הראייה ההוליסטית)
- עידוד אורך חיים בריא ומאוזן.
הסדנאות של פרופ' טל שביט מותאמות באופן מדויק לצרכי המזמין ולאופי הארגון.
הרצאות נוספות של טל שביט, פרופ'
כלכלת אושר - הכלכלה של המאה 21 ו האם אפשר לנהל אושר?
|
תחום:
פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, עולם העבודה, איזון בין קריירה ומשפחה, העצמה ומצוינות אישית, ניהול ומנהיגות, הרצאות העשרה, אינטליגנציה רגשית, לייף סטייל, כלכלה ועסקים
האם אפשר לנהל אושר ולהביא אותו למקסימום האפשרי? מה הם התועלות הכלכליות של אושר ולמה כדאי להשקיע בו? האם הורים משפיעים על האושר של הילדים יותר מאשר ילדים משפיעים על האושר של ההורים? ובכלל, מהו אושר לאומי ולמה הוא חשוב? פרופ' טל שביט על ניהול אושר, כלכלת אושר ועל הדרכים לייצר אושר בעזרת "מכונות" האושר. המחקר בתחום הכלכלה ההתנהגותית שינה את החשיבה הכלכלית. אנו מושפעים ממגוון המניפולציות שסביבנו במודע או לא במודע, מהטיות התנהגותיות ומרגש. אבל האם אנחנו באמת ממקסמים את האושר שלנו? בהרצאה יספר...
לפרטים נוספים