לירז מרגלית היא בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה, עם התמחות בתורת המשחקים וכלכלה התנהגותית. היא מרצה מבוקשת בכנסים בארץ ובעולם ומעל עשור מרצה באוניברסיטת רייכמן ומשמשת המנהלת האקדמית של קורס חווית לקוח במרכז להכשרת מנהלים.
לירז כותבת במעריב ובדה מרקר ובעלת טור במגזין Psychology Today ובמגזין העסקי CMS Wire.
מחקריה על התנהגות משתמשים זכו לפרס המחקר הטוב ביותר בנוירומרקטינג ובנוסף זכתה שלוש פעמים בתואר "כותבת השנה״ (contributor of the year) של המגזין CMS Wire.
ללירז ניסיון מחקרי ויישומי עשיר בניתוח התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה של משתמשים בדיגיטל וחווית עובד. לירז שמשה כשש שנים כראש תחום התנהגות בחברת קליקטייל המנתחת התנהגויות משתמשים ברשת, שם היא פיתחה מודל לניבוי כוונות משתמשים מתוך האינטראקציות הדיגיטליות של משתמשים. המודלים עליהם היא מתבססת משלבים את חקר המוח, תהליכים קוגניטיביים וכלכלה התנהגותית. בשנים האחרונות היא מייעצת לגופים גדולים בארץ ובעולם ביניהם נייקי, נסטלה, בנק הפועלים, פלייטיקה, Dan & Bradstreet, JP Morgan ועוד. לירז שותפה בטופיקס, סטארטאפ שפיתח טכנולוגיה המאפשרת ראיונות עומק לצורך ביצוע מחקרים באמצעות מראיין וירטואלי בעל אינטליגנציה רגשית. ספרה "הנדסת התודעה" שיצא בהוצאת פרדס זכה לביקורות ושבחים רבים והפך לרב מכר.
מהן הטכניקות שגורמות לאנשים לשיתוף פעולה? מה גורם לאנשים לשנות את דעתם? הגישה הרווחת הייתה שאם רק נחשוף אנשים למידע הרלוונטי, הם יעשו את הדבר הנכון אבל זוכי פרס נובל, עמוס טברסקי ודניאל כהנמן, היו הראשונים שהראו לעולם שהמוח האנושי אינו מציית לחוקי הרציונאליות. הם גם הבינו דבר...
כללי המשחק השתנו. החברות המובילות בעולם לא סוחרות במוצרים או בשירותים, אלא בחוויות שלנו. צמד המילים ״חווית לקוח״ הוא הרבה יותר מ-buzzword חולף, חווית לקוח הפכה להיות חשובה יותר מהמוצר עצמו, וארגונים שיתעלמו מתובנה זו ימצאו עצמם מחוץ למשחק.
לפני 10 או אולי 15 שנה, התחרות העסקית...
מאז אפריל 2021, עזבו את מקום עבודתם למעלה מ-19 מיליון עובדים – מספר שיא בכל הזמנים. מחקר חדש של מקינזי הראה ש40% מהעובדים השיבו שקיים סיכוי סביר או יותר שיעזבו את עבודתם בתוך 3-6 חודשים. ארגונים רבים מיהרו להציע מגוון "פתרונות פלסטר" כמו ימי חופשה ללא הגבלה, העלאות גדולות בשכר,...
כדי להבין את הפסיכולוגיה של התמודדות עם שינויים, יש להתחיל מהבעיה. במציאות של ימינו, קצב השינויים הולך וגדל וכדי להתמודד עם שינוי, יש לפתח כישורים סט חדש של כישורים רכים שקשורים ביכולת לצאת מהאזור הבטוח שלנו, למחוזות שאינם מוכרים ומעולם לא דרכנו בהם.
הסיבה שכל כך קשה לנו...
עידן הדיגיטל ואפליקציות ההכרויות שינו את כללי המשחק. בימינו הדרך הנפוצה ביותר להכיר בן זוג היא בדיגיטל מה ששינה לחלוטין את משחקי החיזור הקלאסיים. הנורמות השתנו, המקום שתופסים הזוגיות והאהבה בחיינו השתנה, הצרכים שלנו השתנו ואם כל זה לא מספיק - הדרך העוברת בין המאצ׳ הראשוני...
מה משותף בין סוחרי סמים ומהנדסי תוכנה? שניהם בעלי המקצוע היחידים שמכנים את הלקוחות שלהם ׳משתמשים׳ (users).
התמכרות לטכנולוגיה היא תופעה יחסית חדשה – צורך בלתי נשלט להיות מחוברים לאינטרנט, להיות כל הזמן בקרבת הסמארטפון, לבדוק הודעות, ולהיכנס בקביעות לרשתות חברתיות, ממש באותה...
נמצא שההבדל בין מוצרים או טכנולוגיות מצליחות לכאלה שאינן מצליחות אינו קשור לטכנולוגיה, לחדשנות ואפילו לא למחיר, סוד ההצלחה של חברות מצליחות נעוץ ביכולתן לייצר הרגלים אצל המשתמשים.
מחקרים הראו ש-45% מהפעולות שאנו עושים מדי יום הן הרגלים - בין אם מדובר בעישון, צחצוח שיניים או...
לנוחויותך, ניתן למלא את טופס ההזמנה למידע נוסף
ולצרף מספר מרצים ולא מרצה בודד. ניתן לגלוש
בגלריות מרצים ולהוסיף מספר מרצים לסל הפניות,
לפניה אחת מרוכזת.