סקירת הסוגיות המהותיות באזורנו ודיון בהקשרים שבין האיומים, מרכיבי קהילת המודיעין , האדם במודיעין ואתגרי הטכנולוגיה המתפתחת. נציץ גם לביטויי-מודיעין ב...תנ"ך. מהו "סוד" בעת הזאת? הנותרו "סודות" וכיצד מתמודד המודיעין עם "תעלומות,? מקומו של המודיעין בביטחון הלאומי בישראל, יידון בהרחבה בלוויית שלל דוגמאות. כיצד אוספים מידע? כיצד מעבדים וחוקרים אותו? מהם "מקורות" מודיעין וכיצד מפעילים אותם? "מרגל" מהו? יחסי הגומלין של המודיעין עם הקברניט, צרכן המודיעין. נתייחס לשורת מקרי-מבחן בהיסטוריה, מהם ניתן וראוי ללמוד: אתגר ההתרעה מפני מלחמה וכשלי-התרעה; התמודדות עם אויב שאינו מדינתי ואיומי הטרור; "הטלטלה האזורית".... ועוד.
מס' חודשים לאחר שמונה רון כתרי לתפקיד דובר צה"ל, פרצה האינתיפאדה השנייה והתעצמה מאד. מאפייני ההתקוממות העממיים שהפכו במהרה אלימים ופגועי-טרור המוניים, הציבו אתגרים מורכבים חדשים במערכה הצבאית, כמו גם בחזית ההסברה בישראל-פנימה ובמישור הבינ"ל.
הסברה ודוברות במציאות של מחלוקות ושסעים מבית; דוברות בלחימה א-סימטרית [הטנק מול הילד]; מושגי-יסוד בעידן התקשורתי הנוכחי ["מסגור", "מבזקיו" ו-REPLAY], מ"אמת" ועד ל-"פייק-ניוז"... מיהם יריביו של הדובר הממסדי? – תעמולת היריב; ריבוי ערוצי המידע ונגישותם; המפקד כמסביר; צלף או...
לאחר 17 שנים בהם עמד בראש ביה"ס הריאלי העברי בחיפה [שפועל מעל 100 שנים; 4000 תלמידים, מגן ילדים עד י"ב] ישתף רון מניסיונו בהתמודדות עם אתגרים מגוונים: ערכים בחינוך; מקומם של המורים וחשיבות הכשרתם ופיתוחם; משקלו של ה-בית בחינוך... ועוד.
בהרצאה יידונו השפעת העולם המודרני-וירטואלי על חחינוך והוראה; מקומם של אתוסים ומיתוסים בעולם מורכב; מערכת החינוך הממסדית והחינוך הבלתי-פורמלי; "חכה" או "דגים"? כישורי למידה או הוראת-ידע? היש מקום לערכים ולחינוך ערכי בעידן הפוסט-מודרני, המקדש הישגיות? על חניכה – "והגדת לבנך" ו"את פתח...
לנוחויותך, ניתן למלא את טופס ההזמנה למידע נוסף
ולצרף מספר מרצים ולא מרצה בודד. ניתן לגלוש
בגלריות מרצים ולהוסיף מספר מרצים לסל הפניות,
לפניה אחת מרוכזת.